XVII AmC 2296/12 - uzasadnienie Sąd Okręgowy w Warszawie z 2012-12-10

XVII AmC 2458/13

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 13 sierpnia 2013

Data publikacji: 23 lutego 2017

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 86%

Wspólna treść

dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, prawo i obowiązek konsumentów, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, potencjalny konsument, rażące naruszenie interesów konsumentów, oceniany wzorzec
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne, konsument
  • Ważne frazy
    • dobry obyczaj, odbiór pojazdu, postanowienie wzorca umowy, wykorzystywanie w obrocie, prawo i obowiązek konsumentów, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, obrót z konsumentami, potencjalny konsument, konkretna umowa, miejsce spełnienia świadczenia, kwestionowany zapis, rażące naruszenie interesów konsumentów, sprzeczność z dobrymi obyczajami, konsument postanowień, uznanie postanowienia wzorca umowy, nadużywaniu instytucji, faktyczne zainteresowanie, oceniany wzorzec, ideologia polityczna
Zobacz»

XVII AmC 17809/13

uzasadnienie

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 25 kwietnia 2014

Data publikacji: 22 sierpnia 2014

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 86%

Wspólna treść

dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, rażące naruszenie interesów konsumentów, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, potencjalny konsument
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne, konsument
  • Ważne frazy
    • dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, odmowa realizacji, realizacja zamówienia, dostępność towarów, informacja o dostępności, przedsiębiorca, rażące naruszenie interesów konsumentów, sprzeczność z dobrymi obyczajami, towar niezgodny, sprzedaż wysyłkowa, główne świadczenie strony, strona internetowa, stopień naruszenia interesu, strona sklepu, okoliczności zależne, klauzula, potencjalny konsument, strata czasu, konkretna umowa
Zobacz»

XVII AmC 732/12

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 18 lutego 2013

Data publikacji: 23 czerwca 2016

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 86%

Wspólna treść

dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, rażące naruszenie interesów konsumentów, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, potencjalny konsument
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne, konsument
  • Ważne frazy
    • dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, opłata instalacyjna, przedsiębiorca, klauzula, rażące naruszenie interesów konsumentów, jednorazowa opłata, sposób rozwiązania umowy, brak możliwości świadczenia usługi, sprzeczność z dobrymi obyczajami, konsument postanowień, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, niedozwolony charakter, konsument w sytuacji, regulamin, potencjalny konsument, przyczyna braku możliwości, opłata aktywacyjna, konkretna umowa
Zobacz»

XVII AmC 3094/14

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 10 listopada 2015

Data publikacji: 21 marca 2016

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 85%

Wspólna treść

dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, rażące naruszenie interesów konsumentów, prawo i obowiązek konsumentów, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, potencjalny konsument
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne, konsument
  • Ważne frazy
    • odbiór pojazdu, dobry obyczaj, miejsce spełnienia świadczenia, postanowienie wzorca umowy, obrót z konsumentami, wykorzystywanie w obrocie, rażące naruszenie interesów konsumentów, wadliwość pełnomocnictwa, prawo i obowiązek konsumentów, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, uznanie postanowienia wzorca umowy, niedozwolony charakter, potencjalny konsument, konkretna umowa, indywidualny interes, pozwany przedsiębiorca, powodowe stowarzyszenie, miejsce odbioru, zapis
Zobacz»

XVII AmC 11417/12

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 29 sierpnia 2014

Data publikacji: 10 marca 2017

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 85%

Wspólna treść

dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, rażące naruszenie interesów konsumentów, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, potencjalny konsument
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne, konsument
  • Ważne frazy
    • dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, działalność gospodarcza pod firmą, serwis, klauzula, przedmiotowe postanowienie, wykorzystywanie w obrocie, prowadząca działalność gospodarcza, rażące naruszenie interesów konsumentów, sprzeczność z dobrymi obyczajami, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, strona informacji, poprawność działania, potencjalny konsument, rzetelność i prawdziwość, konkretna umowa, postanowienie regulaminu, kontrahent konsumenta, zaniechanie stosowania
Zobacz»

XVII AmC 427/16

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 22 czerwca 2016

Data publikacji: 17 listopada 2016

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 85%

Wspólna treść

dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, rażące naruszenie interesów konsumentów, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, potencjalny konsument
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne, konsument
  • Ważne frazy
    • dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, jednostronna zmiana, klauzula, zmiana w regulaminie, strona internetowa, wykorzystywanie w obrocie, rażące naruszenie interesów konsumentów, zmiana umowy bez ważnej, towar za pośrednictwem, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, uznanie postanowienia wzorca umowy, potencjalny konsument, strata czasu, razu wątpliwości, uprawnienie przedsiębiorcy, pośrednictwo strony, postanowienie umowne, konkretna umowa
Zobacz»

XVII AmC 4891/11

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 16 listopada 2012

Data publikacji: 30 czerwca 2016

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 85%

Wspólna treść

dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, kwestionowane postanowienie, potencjalny konsument, rażące naruszenie interesów konsumentów, prawo i obowiązek
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne, konsument
  • Ważne frazy
    • dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, realizacja zamówienia, apteka internetowa, wykorzystywanie w obrocie, konsument postanowień, pozwany, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, obrót z konsumentami, kwestionowane postanowienie, potencjalny konsument, sporny wzorzec, odmowa realizacji, przedmiotowe postanowienie, wzorzec zachowania, przedsiębiorca, rażące naruszenie interesów konsumentów, połączenie sprawy, prawo i obowiązek
Zobacz»

XVII AmC 12119/12

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 29 maja 2013

Data publikacji: 7 lutego 2017

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 85%

Wspólna treść

dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, naruszenie interesu konsumenta, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne, konsument
  • Ważne frazy
    • dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, naruszenie interesu konsumenta, termin gotowości, odebranie pojazdów, podany termin, przedsiębiorca, klauzula, gotowość do odbioru, oświadczenie o odstąpienia, wykorzystywanie w obrocie, kwestionowany zapis, konsument postanowień, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, obrót z konsumentami, uznanie postanowienia wzorca umowy, swobodne decydowanie, niedozwolony charakter, pozwany
Zobacz»

XVII AmC 3201/12

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 25 marca 2013

Data publikacji: 30 stycznia 2017

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 85%

Wspólna treść

pośrednik, dobry obyczaj, naruszenie interesu konsumenta, postanowienie wzorca umowy, umowa pośrednictwa, umowa sprzedaży, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, potencjalny konsument, prawo i obowiązek
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne, konsument
  • Ważne frazy
    • pośrednik, dobry obyczaj, naruszenie interesu konsumenta, postanowienie wzorca umowy, umowa z pośrednikiem, klient umowy sprzedaży, odpowiedzialność pośrednika, umowa pośrednictwa, konsument postanowień, umowa sprzedaży, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, niedozwolony charakter, przedsiębiorca, potencjalny konsument, obrót, konkretna umowa, prawo i obowiązek, kontrahent, należne wynagrodzenie
Zobacz»

XVII AmC 11750/12

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 9 maja 2013

Data publikacji: 7 lipca 2016

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 85%

Wspólna treść

postanowienie wzorca umowy, dobry obyczaj, naruszenie interesu konsumenta, prawo i obowiązek, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, potencjalny konsument
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne, konsument
  • Ważne frazy
    • postanowienie wzorca umowy, dobry obyczaj, przyszłości obowiązków, zwrot zaliczki, naruszenie interesu konsumenta, uznanie postanowienia wzorca umowy, przedsiębiorca, sporne postanowienie, rozwiązanie umowy w trybie, przepis ogólny kodeksu, pozwany, siła wyższa, stowarzyszenie, wykorzystywanie w obrocie, ogół konsumentów, prawo i obowiązek, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, potencjalny konsument, zapis
Zobacz»

XVII AmC 5574/12

uzasadnienie

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 28 czerwca 2013

Data publikacji: 16 listopada 2013

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 84%

Wspólna treść

dobry obyczaj, naruszenie interesu konsumenta, postanowienie wzorca umowy, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, kwestionowane postanowienie, potencjalny konsument
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne, konsument
  • Ważne frazy
    • dobry obyczaj, naruszenie interesu konsumenta, postanowienie wzorca umowy, klauzula, regulaminie zakupów, potrącenie wierzytelności konsumenta, dokonywanie potrącenia, kwestionowany zapis, przedsiębiorca, postępowanie o uznanie, obrót, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, uznanie postanowienia wzorca umowy, kwestionowane postanowienie, niedozwolone postanowienie, potencjalny konsument, postanowienie umowne, pozwany, konkretna umowa
Zobacz»

XVII AmC 5574/12

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 8 maja 2013

Data publikacji: 14 czerwca 2016

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 84%

Wspólna treść

dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, naruszenie interesu konsumenta, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, kwestionowane postanowienie, potencjalny konsument
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne, konsument
  • Ważne frazy
    • dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, naruszenie interesu konsumenta, klauzula, dokonywanie potrącenia, uznanie postanowienia wzorca umowy, regulaminie zakupów, potrącenie wierzytelności konsumenta, wykorzystywanie w obrocie, kwestionowany zapis, przedsiębiorca, postępowanie o uznanie, pozwany, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, obrót z konsumentami, kwestionowane postanowienie, niedozwolone postanowienie, potencjalny konsument, postanowienie umowne
Zobacz»

XVII AmC 13568/12

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 3 grudnia 2014

Data publikacji: 7 marca 2017

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 84%

Wspólna treść

dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, naruszenie interesu konsumenta, główne świadczenie strony, obowiązek konsumentów, stopień naruszenia interesu, potencjalny konsument
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne, konsument
  • Ważne frazy
    • dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, przedsiębiorca, koszt transportu, naruszenie interesu konsumenta, przypadek wycofania, klauzula, odstąpienie przez konsumenta, klient, sporne postanowienie, wypadek rezygnacji, konsument postanowień, główne świadczenie strony, obowiązek konsumentów, stopień naruszenia interesu, obrót z konsumentami, realizacja zamówienia, uznanie postanowienia, potencjalny konsument, konkretna umowa
Zobacz»

XVII AmC 10551/12

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 7 listopada 2013

Data publikacji: 28 lipca 2016

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 84%

Wspólna treść

postanowienie wzorca umowy, dobry obyczaj, naruszenie interesu konsumenta, główne świadczenie, oceniany wzorzec
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne, konsument
  • Ważne frazy
    • postanowienie wzorca umowy, dobry obyczaj, firma kurierska, sklep internetowy, naruszenie interesu konsumenta, wykonanie umowy sprzedaży, dzień przekazania, obrót, usługa pocztowa, sporny wzorzec, główne świadczenie, odpowiedzialność przedsiębiorcy, towar, uznanie postanowienia wzorca umowy, niedozwolone postanowienie umowne, pozwany, oceniany wzorzec, zawarcie umowy z wykorzystaniem, przedmiotowe postanowienie, zobowiązanie
Zobacz»

XVII AmC 12744/12

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 18 listopada 2014

Data publikacji: 10 marca 2017

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 84%

Wspólna treść

dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, rażące naruszenie interesów konsumentów, prawo i obowiązek, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, kwestionowane postanowienie, potencjalny konsument
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne, konsument
  • Ważne frazy
    • dobry obyczaj, właściwość ogólna, spory wynikłe, właściwość przemienna, klauzula, sprzeczność z dobrymi obyczajami, postanowienie wzorca umowy, przepis kodeksu postępowania cywilnego, wykorzystywanie w obrocie, rażące naruszenie interesów konsumentów, właściwość szczególna, prawo i obowiązek, zawarta umowa najmu, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, siedziba przedsiębiorcy, obrót z konsumentami, kwestionowane postanowienie, potencjalny konsument, nierównomierne rozłożenie praw
Zobacz»

XVII AmC 19005/13

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 14 maja 2014

Data publikacji: 13 marca 2017

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 84%

Wspólna treść

dobry obyczaj, naruszenie interesu konsumenta, postanowienie wzorca umowy, prawo i obowiązek konsumentów, główne świadczenie, stopień naruszenia interesu
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne, konsument
  • Ważne frazy
    • dobry obyczaj, klauzula, naruszenie interesu konsumenta, postanowienie wzorca umowy, złożenie zamówienia, droga internetowa, przedsiębiorca, dzień roboczy, przyjęcie zamówienia, odstąpienie umowy, prawo i obowiązek konsumentów, monitor sądowy i gospodarczy, pozwany, wykorzystywanie w obrocie, publikacja prawomocnego wyroku, użytek sprzeczny z zasadami, główne świadczenie, stopień naruszenia interesu, obrót z konsumentami, ustawowe zwolnienie od kosztów
Zobacz»

XVII AmC 5744/11

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 18 stycznia 2013

Data publikacji: 22 lutego 2017

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 83%

Wspólna treść

postanowienie wzorca umowy, dobry obyczaj, naruszenie interesu konsumenta, stopień naruszenia interesu, prawo i obowiązek konsumentów, główne świadczenie strony, potencjalny konsument
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne, konsument
  • Ważne frazy
    • postanowienie wzorca umowy, dobry obyczaj, naruszenie interesu konsumenta, adresat, adres konsumenta, stopień naruszenia interesu, przedmiotowe postanowienie, obrót z konsumentami, uznanie postanowienia wzorca umowy, oświadczenie woli, wykorzystywanie w obrocie, ochrona konkurencji i konsumentów, proponowana umowa, prawo i obowiązek konsumentów, główne świadczenie strony, abonent, wysłanie korespondencji, pozwany, potencjalny konsument, skutek prawny
Zobacz»

XVII AmC 664/13

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 10 lutego 2015

Data publikacji: 6 marca 2017

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 83%

Wspólna treść

dobry obyczaj, naruszenie interesu konsumenta, prawo i obowiązek konsumentów, postanowienie wzorca umowy, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, potencjalny konsument
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne, konsument
  • Ważne frazy
    • dobry obyczaj, naruszenie interesu konsumenta, prawo i obowiązek konsumentów, wydłużenie czasu realizacji, postanowienie wzorca umowy, wykorzystywanie w obrocie, kwestionowany zapis, szkoda wyrządzona przez produkt, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, produkt niebezpieczny, sprzeczność zapisów, przesłanka zawinienia, potencjalny konsument, administrator, konkretna umowa, odpowiedzialność przedsiębiorcy, pozwany, obrót konsumencki, klauzula
Zobacz»

XVII AmC 1628/12

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 15 lutego 2013

Data publikacji: 10 lutego 2017

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 83%

Wspólna treść

dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, rażące naruszenie interesów konsumentów, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, potencjalny konsument
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne, konsument
  • Ważne frazy
    • dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, używanie karty, organ publiczny, posiadacz karty, karta debetowa, ochrona konkurencji i konsumentów, klient indywidualny, rozszerzona prawomocność, wykorzystywanie w obrocie, rażące naruszenie interesów konsumentów, sprzeczność z dobrymi obyczajami, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, decyzja organu władzy, potencjalny konsument, konkretna umowa, następstwo decyzji, przedmiotowe postanowienie, wyrok sądu ochrony konkurencji
Zobacz»

XVII AmC 4440/12

uzasadnienie

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 27 maja 2013

Data publikacji: 21 lutego 2014

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 83%

Wspólna treść

dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, naruszenie interesu konsumenta, główne świadczenie strony, indywidualne uzgodnienie, stopień naruszenia interesu
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne, konsument
  • Ważne frazy
    • dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, naruszenie interesu konsumenta, pozwany przedsiębiorca, główne świadczenie strony, opłata parkingowa, zapis, koszt reklamy, umowa komisu, zryczałtowana opłata, indywidualne uzgodnienie, wysokość prowizji, konkretny stosunek, negocjacja, kontrahent, stopień naruszenia interesu, obrót z konsumentami, pozycja kontraktowa, pozycja negocjacyjna, uczestnik obrotu
Zobacz»
Dodano:  ,  Opublikował(a):  Beata Gonera
Podmiot udostępniający informację:  Sąd Okręgowy w Warszawie
Osoba, która wytworzyła informację: 
Data wytworzenia informacji: