XVII AmC 41011/13 - uzasadnienie Sąd Okręgowy w Warszawie z 2014-06-12

VI ACa 1633/14

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Apelacyjny w Warszawie

Data orzeczenia: 18 listopada 2015

Data publikacji: 22 kwietnia 2016

Istotność:

Poziom podobieństwa: 87%

Wspólna treść

przedsiębiorca, wzorzec umowy, koszt działań windykacyjnych, monit telefoniczny, list zwykły, wypowiedzenie umowy pożyczki, postanowienie wzorców, klauzula, następująca wysokość, wizyta terenowa, naruszenie interesu konsumenta, pożyczkobiorca, sprzeczność z dobrymi obyczajami, postępowanie windykacyjne, nieterminowe wykonywanie, podejmowanie czynności windykacyjnych
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne
  • Ważne frazy
    • przedsiębiorca, wzorzec umowy, koszt działań windykacyjnych, monit telefoniczny, kredyt konsumencki, list zwykły, wypowiedzenie umowy pożyczki, postanowienie wzorców, klauzula, następująca wysokość, wizyta terenowa, rażące naruszenie interesów konsumentów, naruszenie interesu konsumenta, pożyczkobiorca, instytucja pożyczkowa, sprzeczność z dobrymi obyczajami, postępowanie windykacyjne, nieterminowe wykonywanie, podejmowanie czynności windykacyjnych, obciążenie konsumenta
Zobacz»

XVII AmC 2972/11

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 16 stycznia 2013

Data publikacji: 24 lutego 2017

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 78%

Wspólna treść

monit, postanowienie wzorca umowy, naruszenie interesu konsumenta, czynność windykacyjna, pozwany przedsiębiorca, sprzeczność z dobrymi obyczajami, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne
  • Ważne frazy
    • monit, opłata za wysłanie, postanowienie wzorca umowy, naruszenie interesu konsumenta, kredyt konsumencki, czynność windykacyjna, wezwanie do zapłaty, poręczyciel, pobieranie opłaty, pozwany przedsiębiorca, stop oprocentowania zadłużenia, koszt czynności windykacyjnych, wykorzystywanie w obrocie, roczna stopa oprocentowania zadłużenia, rażące naruszenie interesu, sprzeczność z dobrymi obyczajami, koszt połączeń telefonicznych, koszt ponoszony przez konsumentów, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu
Zobacz»

XVII AmC 2973/11

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 16 stycznia 2013

Data publikacji: 5 sierpnia 2016

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 78%

Wspólna treść

monit, postanowienie wzorca umowy, naruszenie interesu konsumenta, czynność windykacyjna, pożyczka, główne świadczenie, pozwany przedsiębiorca, sprzeczność z dobrymi obyczajami
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne
  • Ważne frazy
    • monit, opłata za wysłanie, kredytobiorca, postanowienie wzorca umowy, naruszenie interesu konsumenta, kredyt konsumencki, czynność windykacyjna, wezwanie do zapłaty, pożyczka, główne świadczenie, pobieranie opłaty, pozwany przedsiębiorca, stop oprocentowania zadłużenia, koszt czynności windykacyjnych, wykorzystywanie w obrocie, roczna stopa oprocentowania zadłużenia, rażące naruszenie interesu, sprzeczność z dobrymi obyczajami, koszt połączeń telefonicznych, koszt ponoszony przez konsumentów
Zobacz»

XVII AmC 4440/12

uzasadnienie

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 27 maja 2013

Data publikacji: 21 lutego 2014

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 77%

Wspólna treść

dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, naruszenie interesu konsumenta, pozwany przedsiębiorca, główne świadczenie strony, zapis, kontrahent, stopień naruszenia interesu
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne
  • Ważne frazy
    • dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, naruszenie interesu konsumenta, pozwany przedsiębiorca, główne świadczenie strony, opłata parkingowa, zapis, koszt reklamy, umowa komisu, zryczałtowana opłata, indywidualne uzgodnienie, wysokość prowizji, konkretny stosunek, negocjacja, kontrahent, stopień naruszenia interesu, obrót z konsumentami, pozycja kontraktowa, pozycja negocjacyjna, uczestnik obrotu
Zobacz»

XVII AmC 3094/14

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 10 listopada 2015

Data publikacji: 21 marca 2016

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 77%

Wspólna treść

dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, naruszenie interesu konsumenta, prawo i obowiązek konsumentów, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, potencjalny konsument, pozwany przedsiębiorca
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne
  • Ważne frazy
    • odbiór pojazdu, dobry obyczaj, miejsce spełnienia świadczenia, postanowienie wzorca umowy, naruszenie interesu konsumenta, obrót z konsumentami, wykorzystywanie w obrocie, rażące naruszenie interesów konsumentów, wadliwość pełnomocnictwa, prawo i obowiązek konsumentów, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, uznanie postanowienia wzorca umowy, niedozwolony charakter, potencjalny konsument, konkretna umowa, indywidualny interes, pozwany przedsiębiorca, powodowe stowarzyszenie, miejsce odbioru
Zobacz»

XVII AmC 732/12

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 18 lutego 2013

Data publikacji: 23 czerwca 2016

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 77%

Wspólna treść

naruszenie interesu konsumenta, postanowienie wzorca umowy, przedsiębiorca, klauzula, sprzeczność z dobrymi obyczajami, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, potencjalny konsument
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne
  • Ważne frazy
    • naruszenie interesu konsumenta, postanowienie wzorca umowy, opłata instalacyjna, przedsiębiorca, klauzula, rażące naruszenie interesów konsumentów, jednorazowa opłata, sposób rozwiązania umowy, brak możliwości świadczenia usługi, sprzeczność z dobrymi obyczajami, konsument postanowień, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, niedozwolony charakter, konsument w sytuacji, regulamin, potencjalny konsument, przyczyna braku możliwości, opłata aktywacyjna, konkretna umowa
Zobacz»

XVII AmC 12721/12

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 18 listopada 2014

Data publikacji: 10 marca 2017

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 77%

Wspólna treść

naruszenie interesu konsumenta, pozwany przedsiębiorca, postanowienie wzorca umowy, podejmowanie czynności windykacyjnych, sprzeczność z dobrymi obyczajami, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, potencjalny konsument
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne
  • Ważne frazy
    • koszt windykacji, naruszenie interesu konsumenta, windykacja roszczeń, strona najemcy, pozwany przedsiębiorca, postanowienie wzorca umowy, wykorzystywanie w obrocie, podejmowanie czynności windykacyjnych, kwestionowany zapis, sprzeczność z dobrymi obyczajami, konsumenta kosztów, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, wybór wierzyciela, umowa najmu samochodu, potencjalny konsument, zastosowanie omawianego przepisu, konkretna umowa, powstanie zobowiązania, egzekwowanie należności
Zobacz»

XVII AmC 11750/12

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 9 maja 2013

Data publikacji: 7 lipca 2016

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 77%

Wspólna treść

postanowienie wzorca umowy, dobry obyczaj, naruszenie interesu konsumenta, przedsiębiorca, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, potencjalny konsument, zapis
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne
  • Ważne frazy
    • postanowienie wzorca umowy, dobry obyczaj, przyszłości obowiązków, zwrot zaliczki, naruszenie interesu konsumenta, uznanie postanowienia wzorca umowy, przedsiębiorca, sporne postanowienie, rozwiązanie umowy w trybie, przepis ogólny kodeksu, pozwany, siła wyższa, stowarzyszenie, wykorzystywanie w obrocie, ogół konsumentów, prawo i obowiązek, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, potencjalny konsument, zapis
Zobacz»

XVII AmC 17809/13

uzasadnienie

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 25 kwietnia 2014

Data publikacji: 22 sierpnia 2014

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 76%

Wspólna treść

naruszenie interesu konsumenta, postanowienie wzorca umowy, przedsiębiorca, sprzeczność z dobrymi obyczajami, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, klauzula, potencjalny konsument
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne
  • Ważne frazy
    • naruszenie interesu konsumenta, postanowienie wzorca umowy, odmowa realizacji, realizacja zamówienia, dostępność towarów, informacja o dostępności, przedsiębiorca, rażące naruszenie interesów konsumentów, sprzeczność z dobrymi obyczajami, towar niezgodny, sprzedaż wysyłkowa, główne świadczenie strony, strona internetowa, stopień naruszenia interesu, strona sklepu, okoliczności zależne, klauzula, potencjalny konsument, strata czasu, konkretna umowa
Zobacz»

XVII AmC 427/16

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 22 czerwca 2016

Data publikacji: 17 listopada 2016

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 76%

Wspólna treść

dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, naruszenie interesu konsumenta, przedsiębiorca, klauzula, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, potencjalny konsument
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne
  • Ważne frazy
    • dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, naruszenie interesu konsumenta, jednostronna zmiana, przedsiębiorca, klauzula, zmiana w regulaminie, strona internetowa, wykorzystywanie w obrocie, rażące naruszenie interesów konsumentów, zmiana umowy bez ważnej, towar za pośrednictwem, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, uznanie postanowienia wzorca umowy, potencjalny konsument, strata czasu, razu wątpliwości, uprawnienie przedsiębiorcy, pośrednictwo strony
Zobacz»

XVII AmC 3751/12

uzasadnienie

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 8 kwietnia 2013

Data publikacji: 2 września 2014

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 76%

Wspólna treść

dobry obyczaj, naruszenie interesu konsumenta, przedsiębiorca, klauzula, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, postanowienie wzorca umowy, potencjalny konsument
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne
  • Ważne frazy
    • dobry obyczaj, zakończenie programu, karta stałego klienta, naruszenie interesu konsumenta, przedsiębiorca, klauzula, przedmiotowe postanowienie, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, niedozwolony charakter, postanowienie wzorca umowy, niedozwolone postanowienie, potencjalny konsument, wypowiedzenie, postanowienie umowne, konkretna umowa, skutek stosowania, klauzula generalna, obrót, opinia sądu
Zobacz»

XVII AmC 4664/12

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 8 kwietnia 2013

Data publikacji: 28 czerwca 2016

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 76%

Wspólna treść

dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, naruszenie interesu konsumenta, zapis, klauzula, pozwany przedsiębiorca, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne
  • Ważne frazy
    • dobry obyczaj, zmiana obowiązujących przepisów, księgarnia, postanowienie wzorca umowy, naruszenie interesu konsumenta, modyfikacja wzorca, zapis, regulamin, przedmiotowe postanowienie, niedozwolony charakter, klauzula, prawo do zmiany, pozwany przedsiębiorca, niedozwolone postanowienie, przypadek zmiany, wniosek o połączenie, połączenie sprawy, obrót, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu
Zobacz»

XVII AmC 12119/12

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 29 maja 2013

Data publikacji: 7 lutego 2017

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 76%

Wspólna treść

dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, naruszenie interesu konsumenta, przedsiębiorca, klauzula, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne
  • Ważne frazy
    • dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, naruszenie interesu konsumenta, termin gotowości, odebranie pojazdów, podany termin, przedsiębiorca, klauzula, gotowość do odbioru, oświadczenie o odstąpienia, wykorzystywanie w obrocie, kwestionowany zapis, konsument postanowień, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, obrót z konsumentami, uznanie postanowienia wzorca umowy, swobodne decydowanie, niedozwolony charakter, pozwany
Zobacz»

XVII AmC 17850/13

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 10 czerwca 2014

Data publikacji: 14 marca 2017

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 76%

Wspólna treść

przedsiębiorca, dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, klauzula, naruszenie interesu konsumenta, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne
  • Ważne frazy
    • przedsiębiorca, dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, klauzula, naruszenie interesu konsumenta, jednostronna zmiana, przedpłata, odmowa realizacji, umowa w trakcie, możliwość odmowy, ograniczenie sposobu, odstąpienie od umowy, sposób płatności, wykorzystywanie w obrocie, prawo do odstąpienia, ważna przyczyna, słabszy uczestnik obrotu, przewaga ekonomiczna, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu
Zobacz»

XVII AmC 13568/12

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 3 grudnia 2014

Data publikacji: 7 marca 2017

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 76%

Wspólna treść

dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, przedsiębiorca, naruszenie interesu konsumenta, klauzula, główne świadczenie strony, obowiązek konsumentów, stopień naruszenia interesu, potencjalny konsument
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne
  • Ważne frazy
    • dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, przedsiębiorca, koszt transportu, naruszenie interesu konsumenta, przypadek wycofania, klauzula, odstąpienie przez konsumenta, klient, sporne postanowienie, wypadek rezygnacji, konsument postanowień, główne świadczenie strony, obowiązek konsumentów, stopień naruszenia interesu, obrót z konsumentami, realizacja zamówienia, uznanie postanowienia, potencjalny konsument, konkretna umowa
Zobacz»

XVII AmC 12744/12

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 18 listopada 2014

Data publikacji: 10 marca 2017

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 76%

Wspólna treść

naruszenie interesu konsumenta, klauzula, przedsiębiorca, sprzeczność z dobrymi obyczajami, postanowienie wzorca umowy, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, potencjalny konsument
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne
  • Ważne frazy
    • naruszenie interesu konsumenta, właściwość ogólna, spory wynikłe, właściwość przemienna, klauzula, przedsiębiorca, sprzeczność z dobrymi obyczajami, postanowienie wzorca umowy, przepis kodeksu postępowania cywilnego, wykorzystywanie w obrocie, rażące naruszenie interesów konsumentów, właściwość szczególna, prawo i obowiązek, zawarta umowa najmu, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, siedziba przedsiębiorcy, obrót z konsumentami, kwestionowane postanowienie, potencjalny konsument
Zobacz»

XVII AmC 19005/13

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 14 maja 2014

Data publikacji: 13 marca 2017

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 76%

Wspólna treść

dobry obyczaj, klauzula, naruszenie interesu konsumenta, postanowienie wzorca umowy, przedsiębiorca, prawo i obowiązek konsumentów, główne świadczenie, stopień naruszenia interesu
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne
  • Ważne frazy
    • dobry obyczaj, klauzula, naruszenie interesu konsumenta, postanowienie wzorca umowy, złożenie zamówienia, droga internetowa, przedsiębiorca, dzień roboczy, przyjęcie zamówienia, odstąpienie umowy, prawo i obowiązek konsumentów, monitor sądowy i gospodarczy, pozwany, wykorzystywanie w obrocie, publikacja prawomocnego wyroku, użytek sprzeczny z zasadami, główne świadczenie, stopień naruszenia interesu, obrót z konsumentami, ustawowe zwolnienie od kosztów
Zobacz»

XVII AmC 4891/11

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 16 listopada 2012

Data publikacji: 30 czerwca 2016

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 76%

Wspólna treść

dobry obyczaj, naruszenie interesu konsumenta, postanowienie wzorca umowy, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, potencjalny konsument, przedsiębiorca
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne
  • Ważne frazy
    • dobry obyczaj, naruszenie interesu konsumenta, postanowienie wzorca umowy, realizacja zamówienia, apteka internetowa, wykorzystywanie w obrocie, konsument postanowień, pozwany, główne świadczenie strony, stopień naruszenia interesu, obrót z konsumentami, kwestionowane postanowienie, potencjalny konsument, sporny wzorzec, odmowa realizacji, przedmiotowe postanowienie, wzorzec zachowania, przedsiębiorca, rażące naruszenie interesów konsumentów, połączenie sprawy
Zobacz»

XVII AmC 11522/12

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 23 maja 2013

Data publikacji: 10 lutego 2017

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 76%

Wspólna treść

dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, przedsiębiorca, naruszenie interesu konsumenta, klauzula, główne świadczenie
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne
  • Ważne frazy
    • dobry obyczaj, postanowienie wzorca umowy, przedsiębiorca, naruszenie interesu konsumenta, realizacja zamówienia, klauzula, zaniechanie stosowania, strona internetowa, sporny wzorzec, obrót z konsumentami, uznanie postanowienia wzorca umowy, niedozwolone postanowienie umowne, pozwany, naruszenie interesu prywatnego, wykorzystywanie w obrocie, regulamin sprzedaży, wszczynanie i prowadzenie, kwestionowany zapis, postępowanie o uznanie wzorca, główne świadczenie
Zobacz»

XVII AmC 10551/12

wyrok z uzasadnieniem

Sąd Okręgowy w Warszawie

Data orzeczenia: 7 listopada 2013

Data publikacji: 28 lipca 2016

Orzeczenie nieprawomocne

Poziom podobieństwa: 76%

Wspólna treść

postanowienie wzorca umowy, przedsiębiorca, dobry obyczaj, naruszenie interesu konsumenta, główne świadczenie
  • Wspólne odwołania prawne
  • Powiązana tematyka
    • ochrona konkurencji i konsumentów, klauzule abuzywne
  • Ważne frazy
    • postanowienie wzorca umowy, przedsiębiorca, dobry obyczaj, firma kurierska, sklep internetowy, naruszenie interesu konsumenta, wykonanie umowy sprzedaży, dzień przekazania, obrót, usługa pocztowa, sporny wzorzec, główne świadczenie, odpowiedzialność przedsiębiorcy, towar, uznanie postanowienia wzorca umowy, niedozwolone postanowienie umowne, pozwany, oceniany wzorzec, zawarcie umowy z wykorzystaniem, przedmiotowe postanowienie
Zobacz»
Dodano:  ,  Opublikował(a):  Wioleta Żochowska
Podmiot udostępniający informację:  Sąd Okręgowy w Warszawie
Osoba, która wytworzyła informację:  ,  Adam Malinowski
Data wytworzenia informacji: